محمدالله شېرزی د ښاري حکومتوالۍ آمر
ښاروالي هغه غیرې بودیجوي اداري واحد دی، چې د ښاریانو سره مستقیمه اړیکه لري؛ د ښار اړوند تجارتي، صنعتي، تولیدي او استوګنیزو ساحاتو څخه په شاوخوا ۲۱ عایداتي کوډونو کې خپل عواید راټولوي او د ستراتیژیک پلان په چوکاټ کې د تدارکاتي، انکشافي او عایداتي یو کلنو پلانونو ترتیبولو وروسته ضروریاتو ته په کتو سره خپله کلنۍ بودیجه جوړوي او د یو لړ مراحلو د طی کولو وروسته د منظورۍ په هدف مرکز ته لېږدول کیږي.
داچې ښاروالي یو تصدي ارګان دی او د ښاریانو سره یې سروکار وي، نو قانون ښاریانو ته د ځینو مسولیتونو ترڅنګ حقونه هم واضح کړي، چې د ښاروالۍ سره یې شریکولی شي؛ د ښاري تنظیم، رغنیزو پروژو، صفایۍ او ترڅنګ کاروباري ګاونډي څخه په ځېنو مواردو کې د ښاروالۍ ادارې ته خپل شکایتونه وړاندې کولی شي.
د ښاري حکومتوالۍ د پياوړتیا، ولسي ګډون او د چارو د اصلاح په هدف د سیمه ییزو ارګانونو ادارې د ښاروالیو معینیت څخه ټولو ښاروالیو ته د ښاریانو د شکایتونو اوریدو او ستونزو ته یې په وخت رسیدګۍ باندې ټینګار شوی او د مراجعینو د خدماتو مرکز ورته جوړ شوی/ جوړیږي د شکایاتو ځانګړې برخه فعالیت شوي او د طرزالعمل مطابق د ښاریانو شکایتونه اخلي او د شکایاتو رسیده ګۍ کمېټې سره یې شریکوي.
اهداف:
- په ښاروالیو کې د چارو د تنظیم په هدف د ښاریانو شکایاتونو ته په وخت رسیده ګي
- د ښاروالۍ د اجرآتو او خدماتو څخه د شکایاتو وړاندې کولو زمینه سازي او د پروسې تقویت
- د ښاروالۍ د اجرآتو څخه د رضایت او عام باور زیاتول او تقویه کول
اصطلاحات
شکایت: هغه غوښتنه ده، چې د شخصي او یا حکمي شخص له لورې یو د لاندې مواردو څخه ښاروالۍ ته د رسیده ګۍ په غرض وړاندې کیږي.
- د ښاروالۍ د قانوني مکلفیتونو نه اجرا کول
- د عادلانه خدماتو نه وړاندې کول
- د ښاروالۍ او اړوند ناحیو له لورې غیرقانوني اجرات
شکایت کوونکی: هغه حکمي یا حقیقي شخص دی، چې ددې طرزالعمل د موادو مطابق خپل شکایت ښاروالۍ ته د اثباتیه مدارک سره یوځای وړاندې کوي.
د شکایت د ثبت او ارایه کونې وسیلې (چینلونه)
1 – د شکایت کوونکي مستقیمه مراجعه: شکایت کوونکی کولی شي، چې په مستقیم ډول د مراجعینو د خدماتو مرکز کې د شکایاتو مامور څخه ځانګړي پاڼه ترلاسه کړي؛ خپل شهرت (نوم، دپلار نوم، تذکرې شماره، تلیفون شمیره، استوګنیزه ساحه) او خپل شکایت سره د اثباتیه مدارکو ثبت او مامور ته وسپاري.
2 – تلیفوني اړیکه: شکایت کوونکي کولی شي، چې خپل شکایت د مراجعینو د خدماتو مرکز مخصوصي شمارې سره د اړیکې له لارې شریک کړي.
(0774 313 314)
3 – د شکایاتو صندوق: شکایت کوونکی کولی شي، چې د ښاروالۍ له لورې په ښار کې نصب شوي صندقونو ته خپل شکایت د بشپړ شهرت په وړاندې کولو سره واچوي او د اړوند مامورینو له لورې په میاشت کې دوه ځله راټولیږي.
4 – برېښنالیک: شکایت کوونکی کولی شي، چې د ښاروالۍ د ویب سایټ او فسبوک څخه د مشخصو فورمو له لارې خپل شکایت د ښاروالۍ اعلان شوي برېښنالیک ته ولیږي.
(khostmunicipality95@gmail.com)
5 – ویب سایټ: شکایت کوونکی کولی شي، چې د ښاروالۍ د ویب سایټ څخه په انلاین ډول فورمه ډکه او خپل شکایت ارایه کړي.
6 – ټولنیزه پاڼه (فسبوک): شکایت کوونکی کولی شي، چې ډکه شوي فورمه د ثبت او رسیده ګۍ په هدف ولیږي.
(خوست ښارواليkhost municipality )
7 – عمومي ناستې: شکایت کوونکی کولی شي، چې په عمومي ناستو (حساب ورکونې غونډه، د مشورتي شورا او د ناحیو د استوګنو ناستې) کې خپل شکایت بیان او موظف شوي مامور سره د شکایت په ثبت کولو کې لازمه همکاري ترسره کړي.
8 – رسمي مکتوب: شکایت کوونکی کړای شي، چې خپل شکایت د رسمي مکتوب په ذریعې سره ښاروالۍ ته وړاندې کړي.
9 – د ښاروال سره مستقیمې خبرې: شکایت کوونکی کولی شي، چې د اوونۍ په ځانګړو ورځو (یکشنبه، چهارشنبه) په مستقیم ډول د ښاروال سره د مخامخ لیدنې له طریقه شریک کړي.
دا هغه چینلونه یا وسیلې دي، چې شکایت کوونکی خپل شکایت یو د لاندې مرجع په وړاندې ثبت او وړاندې کوي.
1- ښاروال 2 – د ښاروالۍ کارمندان 3 – ښاري 4 – سایر (نوره)
د شکایت د ثبت فورمې نمونه
د افغانستان اسلامي جمهوریت
د سیمه ییزو ارګانونو خپلواکه اداره د ښاروالیو معینیت د خوست ښاروالۍ ریاست ښاري حکومتوالۍ آمریت
|
د شکایاتو د ثبت اوله پاڼه :
د وړاندې کولو نیټه : / /
د شکایت کوونکي ځانګړتیاوې | |||
د پلار نوم | نوم او تخلص | ||
اوسنی هستوګنځی ناحیه، ګذر، محل | د اړیکې شمیره او برېښنالیک | ||
د شکایت موضوع : | |||
په چا باندې شکایت شوی: | |||
د اثبات دلایل : |
د شکایت کوونکي لاسلیک ( )
د ښاروالې لپاره | ||
د شکایت د ثبت نېټه: | د شکایت د ثبت شماره: | |
د شکایت ثبت کوونکي مامور لاسلیک : | ||
تېرېدنه | ||
د انصراف نیټه: | ||
د انصراف کوونکي لاسلیک: | ||
نوټ : د شکایت کوونکي د محرمیت اصل په مراعتولو سره باید کمیټې ته یواځې شکایت وړاندې شي، نه د شکایت کوونکي شهرت
په مرکزي ښاروالیو کې شکایاتو د رسیده ګۍ کمېټه
- ښاروال د رئیس په توګه
- د ښاري حکومتوالۍ آمر د منشي په توګه
- د مشورتي شورا مرستیال د غړي په توګه
- تخنیکي او سکتوري آمر د غړي په توګه
- مالي اداري آمر د غړي په توګه
- د ځوانانو او تساوي جنسیت کارپوه د غړي په توګه
شکایاتو ته د رسيده ګۍ مرحلې
- د شکایت ثبت (د شکایاتو مامور لخوا)
- ارجاع (کمیتې ته وړاندې کول)
- فیصله (د شوي شکایت په اړه اړوند مرجع ته دنده ورکول)
- اقدام (د مرجع له لورې د دندې نهایي کول)
- اخبار (شکایت کوونکي ته د ستونزې د حل خبر ورکول)
دا په ښاروالیو کې د شکایت ثبتونې چې د ښاریانو یو سالم حق دی، مراحل دي او ښاریان کولی شي خپل شکایت پر هغه ستونزو باندې چې په واقعي مانا سره موجودیت ولري او اثباتیه مدارک (ثبوت) ولري؛ د ښاروالۍ پر اداره او هغه ښاري باندې چې د یو کاروباري/استوګن د خنډ سبب ګرځیدلی؛ ثبت کړي او ټاکلي شکایت ته به د طرزالعمل مطابق په ظرف د ۱۵ ورځو کې رسیده ګي کیږي او د ستونزې د حل وروسته به شکایت کوونکي ته د شکایت د حل خبر ورکول کیږي.